Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Ροή προς την Αρέθουσα...


Είναι ο τίτλος της πρώτης ποιητικής συλλογής της Ελένης Ψαρουδάκη. Η Ελένη Ψαρουδάκη γεννήθηκε το 1983 στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Την ποιητική συλλογή μπορείτε να την προμηθευτείτε από τις εκδόσεις Λεξίτυπον (www.lexitipon.gr) οι οποίες βρίσκονται Εμμ.Μπενάκη 36 στα Εξάρχεια. Για τους ενδιαφερόμενους από επαρχία το τηλεφωνο τους είναι 210 3832117 - 210 3845128.

Επίσης έχουμε την χαρά να σας παρουσιάσουμε δύο ποιήματα από την συλλογή. Το πρώτο είναι το ποίημα του τίτλου της συλλογής "Ροή προς την Αρέθουσα" και το δεύτερο έχει τίτλο "Ξεχωριστή".








α) "Ροή προς την Αρέθουσα"

Εκεί στην Οδύσσεια ήρθες
και με βρήκες
όπως ο Αλφειός ποταμός
ρέει προς την Αρέθουσα.
Γεννημένοι από την ίδια αστρική σκόνη
πλάσαμε μέσα μας το ένα
από μια γνωριμία καθόλου τυχαία
από αλληλέγγυες σκέψεις
καθόλου ξέχωρες.
Μας ένωσε σαν ψυχές που στα κενά τους σημεία
βρήκαν την ένωση.
Είσαι η αδελφή ψυχή που άγγιξε τη λύπη μου
και στο χάραμα των καταστροφών
μου υπενθύμισε πως την υπομονή
πρέπει να έχω σύμμαχο.
Είσαι η αδελφή ψυχή
που χάραξε τη μνήμη μου
και μια ελπίδα μου΄δωσε
πως η δύναμη βρίσκεται μέσα μου.
Κι όμως η Οδύσσεια αυτή
δεν έχει ακόμα τέλος
και την Πηνελόπη την περιβάλλουν πολλοί μνηστήρες.
Μα το απρόβλεπτο της ζωής
δεν είναι μια ανάγκη που ξεπηδά τυχαία
ίσως γιατί ο Αλφειός
θα ρέει πάντα προς την Αρέθουσα.


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

β) "Ξεχωριστή"

Στη στάση του λεωφορείου
σκυμμένη ,σκεπτική
να βλέπω να περνάνε
τα χρόνια μου βροχή.
Ο κόσμος όλος γύρω
μιλάει με φραγμούς ,
τοίχους μεγάλους χτίζει
σε απρόσωπους καιρούς.
Βαδίζω προς το δρόμο
διέξοδο να βρω ,
στις καταστάσεις άγχους
να μην προσαρμοστώ.
Στα οδοφράγματα του νου
και στις ιδέες του κοινού ,
στη φάκα αυτής της λογικής
θα βάλω άτακτη στιγμή ,
ασάλευτη και ζωηρή
να παίζει μια μπάντα ρυθμό χαοτικό.
Σκοπό που θα σκεπάζει
και τη δικιά μου ηχώ.
Στα αυτιά μου να μη φτάσει
καμία τακτικά
που' χει στόχο το φρένο
στην κάθε μου ορμή.
Ορμή που ξεδιψάει
μονάχα σαν θα βρει
τον τρόπο που θα λύσει
τα μυστικά της γης
Μιας γης παραδομένης
στα πάθη των λαθών ,
ανάσα αγάπης δίνω
να μη παραδοθώ.
Στη δίνη των ανθρώπων σημάδι
η προδοσία .
Καμία σημασία
για των μικρών στιγμών τα μεγαλεία...
Καμία σημασία
για των λιτών πραγμάτων την ευτυχία...
Καμία σημασία...



Καλή αρχή!!! και καλή σταδιοδρομία....