Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Σπουδαία Νίκη του Button στο F1 - GP Ουγγαρίας 2011 ! ! !

Τη δεύτερη φετινή του νίκη, σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες -όπως και στην πρώτη του, στον Καναδά-, πέτυχε ο Jenson Button της McLaren στο συναρπαστικό GP Ουγγαρίας, 11ο αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1!

O Sebastien Vettel τερμάτισε πίσω από τον Αγγλο, καθώς οι δύο τους ήταν οι μοναδικοί που (εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε ότι) επέλεξαν τη σωστή στρατηγική επιλογής ελαστικών σε έναν αγώνα που ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα, με ενδιάμεσα ελαστικά, πριν η βροχή κάνει ξανά ένα παροδικό πέρασμα στα 2/3 του αγώνα.

Οι δύο πρώτοι επέλεξαν με τη σειρά να χρησιμοποιήσουν τα ενδιάμεσα / πολύ μαλακά / πολύ μαλακά / μαλακά ελαστικά, ενώ ο τρίτος ο Fernando Alonso έκανε ένα ακόμη pit-stop για ένα επιπλέον stint με την πολύ μαλακή γόμα. Χωρίς αυτό, ο Ισπανός θα βρισκόταν στη μάχη της νίκης.

Βέβαια, οι επιλογές των Lewis Hamilton και Mark Webber που ακολούθησαν ήταν ακόμη χειρότερες: Οι δύο τους τοποθέτησαν την ενδιάμεση γόμα βροχής στον 52ο-53ο γύρο, όταν η βροχή άρχισε να δυναμώνει.

Το ρίσκο τους δεν απέδωσε, διότι το σύννεφο σύντομα απομακρύνθηκε και η ιδανική γραμμή της πίστας στέγνωσε, με αποτέλεσμα δύο γύρους αργότερα να επιστρέψουν στα pits για να τοποθετήσουν τα μαλακά ελαστικά για στεγνό.

Μάλιστα, ο Lewis Hamilton διέσχισε το pit-lane συνολικά έξι φορές αυτό το μεσημέρι, διότι δέχθηκε μια ακόμη ποινή διέλευσης: Αυτή τη φορά ήταν επειδή, έπειτα από τετ-α-κε που είχε, επανέφερε τη McLaren στη σωστή κατεύθυνση την ώρα που ερχόταν η Force India του Paul di Resta, αναγκάζοντας τον Σκοτσέζο να βγει εκτός πίστας για να τον αποφύγει.

Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα για τους S. Vettel, L. Hamilton, J. Button στις τρεις πρώτες θέσεις, όμως οι Nico Rosberg και Michael Schumacher της Mercedes πέρασαν τις δύο Ferrari. Ο F. Alonso σύντομα πέρασε τους δύο Γερμανούς, για να ανέβει στην 4η θέση.

Στον 5ο γύρο μια μικροέξοδος του S. Vettel, έπειτα από οδηγικό λάθος στη βρεγμένη άσφαλτο, επέτρεψε στον L. Hamilton να ανέβει στην κορυφή. Σύντομα ο Άγγλος οικοδόμησε μεγάλη διαφορά και μετά την πρώτη στάση στα pits (όπου όλοι τοποθέτησαν την πολύ μαλακή γόμα) δεν άλλαξε τίποτα στην κορυφή.

Δύο γύρους αργότερα ο J. Button πέρασε τον S. Vettel για τη 2η θέση και ο Mark Webber τον F. Alonso για την 4η, καθώς ο L. Hamilton (θερμαίνοντας πολύ γρήγορα τα ελαστικά) άνοιξε και πάλι μεγάλο προβάδισμα στην κορυφή.

Λίγο πριν το μέσον του αγώνα, στον 31ο γύρο, μετά τη δεύτερη στάση στα pits (όπου επίσης όλοι οι πρωτοπόροι έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα, ο L. Hamilton είχε προβάδισμα 7 δευτ. από τον J. Button, 13 δευτ. από τον S. Vettel, 17 δευτ. από τον M. Webber και 18 δευτ. από τον F. Alonso.

Στον 46ο γύρο ήρθε το τετ-α-κε του L. Hamilton, μόλις άρχισε να ψιχαλίζει και πάλι. Λίγο νωρίτερα οι πρωτοπόροι είχαν κάνει το τρίτο τους pit-stop και τότε ήταν που οι J. Button και S. Vettel επέλεξαν τη μαλακή γόμα, που αποδείχθηκε εν τέλει η σωστή επιλογή, σε σχέση με τους L. Hamilton και F. Alonso που έβαλαν πάλι την πολύ μαλακή.

Στη διάρκεια της βροχής ο F. Alonso πήρε το ρίσκο να βάλει τη μέση γόμα, για να φτάσει μέχρι το τέλος ελπίζοντας ότι η βροχή δεν θα δυνάμωνε. Αντίθετα, οι L. Hamilton και M. Webber τότε επέλεξαν τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, που αποδείχθηκε ότι πολύ σύντομα έπρεπε να αφαιρέσουν ξανά.

Έτσι, η μονομαχία του Άγγλου με τον Αυστραλό ήταν η μοναδική που είχε ενδιαφέρον στο τελευταίο στάδιο ενός άκρως συναρπαστικού, απρόβλεπτου αγώνα. Για τον Jenson Button αυτή η νίκη επανέφερε ακριβώς τις μνήμες του 2006, όταν σε πανομοιότυπες συνθήκες είχε πετύχει στην ίδια πίστα την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 και την πρώτη της σύγχρονης εποχής της Honda στο σπορ.

Περνώντας τώρα στην βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών έχουμε....
F1 - GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ 2011
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Button (McLaren) 1:43:42.337
2. Vettel (RBR) +3.588
3. Alonso (Ferrari) +19.819
4. Hamilton (McLaren) +48.338
5. Webber (RBR) +49.742
6. Massa (Ferrari) +1:17.176
7. Di Resta (Force India) +1 γύρος
8. Buemi (STR) +1 γύρος
9. Rosberg (Mercedes) +1 γύρος
10. Alguersuari (STR) +1 γύρος
11. Kobayashi (Sauber) +1 γύρος
12. Petrov (Renault) +1 γύρος
13. Barrichello (Williams) +2 γύροι
14. Sutil (Force India) +2 γύροι
15. Perez (Sauber) +2 γύροι
16. Maldonado (Williams) +2 γύροι
17. Glock (Virgin) +4 γύροι
18. Ricciardo (Hispania) +4 γύροι
19. D’Ambrosio (Virgin) +5 γύροι
20. Liuzzi (Hispania) +5 γύροι
ΕΓΚ Kovalainen (Lotus) +14 γύροι
ΕΓΚ Schumacher (Mercedes) +43 γύροι
ΕΓΚ Heidfeld (Renault) +46 γύροι
ΕΓΚ Trulli (Lotus) +52 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
 
ΟΔΗΓΩΝ
1. Vettel 234
2. Webber 149
3. Hamilton 146
4. Alonso 145
5. Button 134
6. Massa 70
7. Rosberg 48
8. Heidfeld 34
9. Schumacher 32
10. Petrov 32
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull 383
2. McLaren 280
3. Ferrari 215
4. Mercedes 80
5. Renault 66
6. Sauber 35
7. Force India 26
8. Toro Rosso 22
9. Williams 4